Przypominamy, że Bank Spółdzielczy w Piasecznie nigdy nie prosi o instalację certyfikatów bezpieczeństwa.
W związku z pojawianiem się w mediach doniesień na temat nowych zagrożeń dla osób korzystających z bankowości internetowej, prosimy o przeczytanie poniższego tekstu i zastosowanie się do wskazówek w nim zawartych, aby w sposób maksymalnie bezpieczny korzystać z usługi e-Bank:
1. Atak przeważnie polega na skłonieniu Klienta do wejścia na fałszywą stronę internetową banku, udającą autentyczną stronę do logowania. Przestępcy często realizują to poprzez emaile, w których podszywając się pod bank, proszą o wejście na stronę internetową, której link załączają w e-mailu.
2. Przed zalogowaniem koniecznie sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia:
Następnie zweryfikuj certyfikat strony klikając na kłódkę
3. System nigdy nie prosi o podanie kodów, haseł jednorazowych, danych kart płatniczych, numeru telefonu, w czasie logowania, sprawdzania stanu konta i przeglądaniu historii operacji.
4. Nigdy nie udostępniaj nikomu swojego hasła ani go nie zapisuj. Postaraj się, aby Twoje hasło było trudne do rozszyfrowania. Silne hasło powinno spełniać kilka warunków:
5. Zawsze sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.
6. Jeśli nie jesteś pewien czy wiadomości dostarczone przez bank są prawdziwe, potwierdź je kontaktując się z e-Bankiem.
7. Pamiętaj, aby komputer z którego korzystasz miał zainstalowane niezbędne i aktualne programy zabezpieczające tj. program antywirusowy oraz firewall.
8. Więcej informacji na temat bezpieczeństwa transakcji bankowych możesz znaleźć na stronie Związku Banków Polskich (Edukacja bankowa - Bankowość elektroniczna - Bezpieczny bank).