Bank Spółdzielczy w Piasecznie jako instytucja zaufania publicznego przykłada szczególną wagę do zapewnienia przestrzegania w Banku prawa, procedur wewnętrznych oraz obwiązujących standardów etycznych, zapewniających legalność i rzetelność działania Banku.
Sygnaliści, tzn. osoby, które zgłaszają informacje na temat naruszeń obowiązujących norm postępowania uregulowanych w: przepisach prawa, procedurach wewnętrznych Banku oraz przyjętych w Banku standardach etycznych, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu działania Banku zgodnego z prawem, najlepszymi standardami oraz zasadami etyki, gdyż dostarczane przez nich w dobrej wierze informacje pozwalają skutecznie minimalizować szkodliwe skutki nielegalnych lub naruszających obowiązujące procedury i nieetycznych działań.
Działanie sygnalistów ma charakter działania etycznego, ukierunkowanego „ku dobru” i jest wyrazem odpowiedzialności i dbałości o przestrzeganie prawa, dobro społeczne oraz wartości Banku, w tym legalne, etyczne, zgodne z wszelkimi zasadami funkcjonowanie Banku.
W celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Bank Spółdzielczy w Piasecznie opracował i wdrożył wewnętrzną procedurę anonimowego zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych oraz ustanowił specjalny, niezależny i autonomiczny kanał komunikacji.
Sygnalista może dokonywać zgłoszeń: