18 września rozpocznie się kampania reklamowa Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, w której pokazane zostaną wartości bankowości spółdzielczej pod wspólnym logiem Grupy. Spot telewizyjny oraz materiały marketingowe kampanii wskazują na główne właściwości banków spółdzielczych: tradycję, ale też nowoczesne produkty, lokalność zamiast globalnych aspiracji, bezpieczeństwo i działanie najbliżej ludzi.
Głównym celem kampanii jest zwiększenie świadomości marki i zbudowanie pozytywnych skojarzeń wśród potencjalnych klientów. Aby osiągnąć zamierzony cel prace nad kampanią składały się z wielu etapów, a każdy z nich miał znaczący wpływ na finalny kształt kampanii.
Tegoroczna kampania została podzielona na dwie odsłony:
W telewizjach ogólnopolskich oraz w stacjach tematycznych emitowany będzie 30-sekundowy spot „Najbliżej Ludzi” oraz 8-sekundowy billboard sponsorski. Banki Spółdzielcze będą promować się w stacjach: TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat oraz w ich wybranych kanałach tematycznych, a także w Internecie - spot pojawi się na platformach VOD, player.pl i ipla.pl. Kampania telewizyjna potrwa do 14 października. Promocję wspiera kampania banerowa w Internecie, działania na portalu Facebook, a także dedykowany portal najblizejludzi.pl. Kampania Wygodnego Kredytu prowadzona będzie w Internecie wokół serwisów zakupowych, biznesowych, informacyjnych oraz porównywarek kredytowych i potrwa do 24 grudnia br.
Kluczowym elementem spajającym kampanię jest animacja pełniąca funkcję spotu wizerunkowego Grupy BPS. Jej powstawanie poprzedził proces kreatywny, podczas którego wyłoniły się najważniejsze elementy, będące wartościami Grupy BPS: bezpieczeństwo, tradycja, zaufanie i nowoczesność oraz sposób ich prezentacji jako równania matematycznego. Określenie wartości i sposobu prezentacji było pierwszym etapem powstania spotu. Na podstawie wartości rozpoczęliśmy kolejny etap tworzenia spotu – scenariusz. Już w trakcie spotkań kreatywnych pojawiła się koncepcja przedstawienia wartości Banków Spółdzielczych na wizualizacji linii czasu. Koncepcja ta ewoluowała, zamieniając linię czasu w drogę, którą widz pokonuje razem z narratorem. Podczas tej podróży spotykamy sytuacje i elementy reprezentujące określone na początkowym etapie wartości Banków Spółdzielczych. W tym momencie zrodziła się koncepcja spotu, która w swej istocie po niewielkich modyfikacjach jest tym, co widzimy w finalnej wersji spotu.