W ramach procedury odwoławczej klient będzie mógł złożyć ponownie wniosek o subwencję finansową w przypadku, gdy PFR podjął decyzję:
1. pozytywną o przyznaniu całej kwoty subwencji finansowej;
2. częściowo pozytywną o przyznaniu subwencji finansowej w kwocie niższej od wnioskowanej.
Beneficjent może złożyć odwołanie od takich decyzji ubiegając się o wypłatę dodatkowej kwoty subwencji finansowej lub dokonując zmiany niektórych danych i oświadczeń, przy czym:
1) klient może złożyć jedynie dwa odwołania od pierwotnej decyzji PFR;
2) przed złożeniem odwołania klient powinien:
a) wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. z ZUS lub właściwym US) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku,
b) upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach;
3) każde odwołanie może zostać złożone od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r.;
4) musi być złożone w tym samym Banku co był składany wniosek pierwotny,
5) odwołanie nie przysługuje:
a) od decyzji PFR odmawiającej przyznania subwencji finansowej,
b) dopóki PFR nie rozpozna wniosku lub pierwszego odwołania;
6) odwołanie może zostać złożone przez inną osobę upoważnioną, która złożyła wniosek.
Odwołania w zakresie, w jakim zostaną uwzględnione przez PFR oraz decyzji PFR, wydane w odpowiedzi na wniosek i w odpowiedzi na każde odwołanie stają się integralnymi częściami Umowy Subwencji Finansowej i modyfikują stosunek prawny wynikający z Umowy Subwencji Finansowej.
Klient jest uprawniony do zwrócenia się do PFR za pośrednictwem Banku z zapytaniem dotyczącym otrzymanej przez niego odmowy udzielenia subwencji finansowej. Takie zapytanie będzie przekazywane do PFR w formie Zgłoszenia za pośrednictwem systemu przyjmowania zgłoszeń w systemie JIRA.
O trybie składania Zgłoszeń wyjaśniających Bank powiadomi Beneficjentów osobnym komunikatem zamieszczonym na stronie internetowej PS Banku.